Martula avansat 12.11.2008 18:05
În toamnă, am colectat în Záhorie tricholoma equestre, numită popular purcel, în cel mai des gătit și consum din acesta supă excelentă. În atlasul de ciuperci de pe acest site, această ciupercă este prezentată ca ciupercă excelentă comestibilă.
Dar care a fost surpriza mea când am cumpărat Marele Atlas al ciupercilor de la Pavel Škubl în urmă cu câteva zile și am găsit Čírka zelenasta în ea clasificată ca ciuperci otrăvitoare (p.168), care provoacă otrăvire gastro-intestinală, precum și otrăvire cauzată de răspunsul imun și formarea anticorpilor.
Cum este posibil ca într-un atlas sălbăticul să fie listat ca o ciupercă excelentă comestibilă și în celălalt ca o otrăvitoare?
rufuss avansat 12.11.2008 18:27
Martula avansat 12.11.2008 21:10
Am citit cu atenție discuția din 31 decembrie 2007 pe tema: "ATENȚIE. O altă ciupercă suspectă din cercul favoritelor" și mi-a fost jenă: să consum sau nu să consum?
Având în vedere faptele care au avut loc în discuția menționată mai sus, nu ar fi în detrimentul corectării informațiilor despre „ciuperca comestibilă excelentă” din Atlasul de ciuperci de pe acest site, cel puțin în sensul că ciuperca este comestibilă, dar poate provoca otrăvirea gastrointestinală la unii indivizi sensibili precum și otrăvirea cauzată de un răspuns imun și formarea de anticorpi.
rufuss avansat 12.11.2008 21:43
Exact așa am reacționat acum un an când am aflat despre asta și nu îl consum sigur
fugi 12.11.2008 19:50
cu amenințarea, am răsfoit întotdeauna un nou atlas de ciuperci, pentru lucruri similare, în aproximativ 10 ani
De asemenea, am aflat că ceea ce am colectat cu 1 atlas a fost de aproximativ 10r. otrăvitor - aceasta este o dezvoltare, poate că va fi la fel ca la cafea - la început a fost gustoasă, mai târziu nedorită și astăzi este din nou sănătoasă, ceva s-ar putea datora așa-numitului factor uman și ceva bazat pe atlas a fost desenat
rufuss avansat 12.11.2008 21:42
da, este o dezvoltare, dar nu aș compara ciupercile foarte mult cu cafeaua. După părerea mea, cafeaua este mai mult legată de afaceri decât grăsimi vegetale - unt, ulei - unguent etc. întrucât ciupercile sunt o zonă care este în permanență cercetată și de multe ori îi va surprinde chiar pe experții înșiși care au aflat. acesta este unul dintre cei surprinși. așa că așa înțeleg, dacă greșesc, vă rog să mă corectați
J. Č. micolog, atlasár, moderator 13.11.2008 08:03
Întotdeauna am evitat instinctiv becurile ca un gen suspect. Cred că am gustat becul verde într-un borcan, dar de acum înainte aș prefera să nu.
Igor atlasár 19.11.2008 10:50
Aș prefera să evit aproape toate ciupercile, dar nu chiar, nu aș pune un bec în gură. Este complet inutil.
Pekosek micolog 13.11.2008 09:09
De curând am văzut undeva un articol despre asta, probabil în Procesele Micologice. Se decide dacă există 2 specii diferite, una din păduri de foioase și cealaltă din conifere. Și anume, otrăvirile au fost înregistrate numai din conifere din pădurile de conifere.
Martula avansat 13.11.2008 10:03
Colecționez acest Čírovka exclusiv de ani de zile numai în pădurile de conifere (pin) și, în ciuda faptului că îl consum de ani de zile, nu am observat probleme de sănătate, dar nu se știe niciodată. așa că probabil voi ajunge să-l consum.
Máčik 13.11.2008 15:56
În timpul otrăvirii verzii lui Čirovka, victimele îl consumă în exces timp de câteva zile la rând.
Ciupercile sunt o „delicatesă” și, ca atare, ar trebui folosite în bucătărie.Ciupercile crude nu ar trebui consumate deloc din cauza pericolului de giardioză/lambioză /.
fugi 13.11.2008 19:59
doar „basm”, criza Nu au rănit niciodată?
Máčik 19.11.2008 09:07
J.Pol. atlasár, micolog 16.11.2008 15:01
În Franța a fost invers. În țara noastră, este recoltat pentru mâncare în pădurile de pini de mulți ani (de exemplu, Moravia de Sud) și fără consecințe. Dar chiar și așa, aș prefera să o evit, există o mulțime de ciuperci mai gustoase.
Pekosek micolog 16.11.2008 20:42
Vedeți, încercați să vă amintiți asta, dar când există 2 opțiuni, se aplică întotdeauna opusul.
Pekosek micolog 16.11.2008 20:47
Deci este diferit
Petr Pumr: Myk. Procedura 2/2008:
". Simptomele otrăvirii în cauză au apărut după consumul de carne de vânat din zona sud-vest a Franței - Bordeaux, adică din localitățile pădurilor de pin de nisip de coastă."
ladislavsevcik 16.11.2008 08:24
așa că la sugestia dvs. mi-am permis să schimb informațiile din atlas. L-am transformat în necomestibil.
Martula avansat 16.11.2008 13:04
Mulțumesc. După ce am analizat Atlasul de pe acest site, am aflat că ați schimbat „Ciuperca comestibilă excelentă” în „Ciuperca necomestibilă”. Dar în coloana „Înțeles”, el a păstrat textul original: Este o ciupercă comestibilă excelentă, potrivită pentru supe și ca ingredient în diferite feluri de mâncare din carne. Deși în coloana „Notă/Fapte interesante” el a menționat că provoacă anumite alergii și diverse otrăviri la indivizii susceptibili, dar am sentimentul că informațiile despre această ciupercă din Atlas pe acest site vor deveni și mai jenate și mai dilemate dacă Čírovka este o ciupercă comestibilă verzuie sau delicioasă sau dacă nu este comestibilă.
extremica atlasár 16.11.2008 13:23
Și nu ați face ceva din inițiativa mea? Sunt uimit de cine poate interfera cu atlasul.
Martula avansat 16.11.2008 14:14
Îmi pare rău Marian,
Nu am vrut și nici măcar nu a fost intenția mea ca cineva să intervină în Atlas pe acest site la instigarea mea. Am vrut doar să explic de ce ciuperca verde este prezentată într-un atlas ca o ciupercă excelentă comestibilă și în cealaltă ca o otrăvitoare.
extremica atlasár 16.11.2008 14:20
Ne pare rău, Marta, dar nu am răspuns la postarea ta, ci la familia Ševčík. L-ați inițiat și este în regulă (chiar dacă discuția pe această temă a avut loc deja). Dar nu este corect dacă, după discuția anterioară, mai mulți „utilizatori seniori” care au dreptul să facă acest lucru nu și-au permis să rescrie nimic, dintr-o dată unii Ladislav Ševčík vor veni și o vor face. Și chiar o va face ca un copil de 6 ani!
J. Č. micolog, atlasár, moderator 16.11.2008 16:13
Aș dori, de asemenea, să știu definiția termenului „utilizator senior”. După astăzi, nu mă deranjează de ce nu sunt 350.
oldo micolog, moderator principal, atlasár 16.11.2008 18:20
până acum nu mi-am dat seama cât de corect a intervenit acest om în atlas. De la cine este autorizat să rescrie, să adauge etc. Este uimitor
IgorK atlasár 16.11.2008 20:11
De asemenea, sunt de acord, deoarece este schimbat acum, este foarte confuz.
extremica atlasár 16.11.2008 20:44
M-ar interesa foarte mult (și cred că nu numai eu) câți astfel de „utilizatori seniori” sunt pe site. Dacă este o eroare de sistem, o voi lua. Dar dacă cineva îmi spune că această „vechime” este meritată (și probabil că nu va fi un caz izolat), atunci nu știu ce am și ar trebui să ne gândim la asta.
Igor atlasár 19.11.2008 10:57
În primul rând, recunosc că am avut ocazia să editez textele din atlas (nu știu dacă mai sunt). Dar nu am îndrăznit. Puteți corecta o greșeală ortografică doar ici și colo. Dacă cineva vrea să rescrie ceva într-un atlas în text, câțiva oameni ar trebui să știe despre asta. Cel puțin Janko Červenka. Numai după aprobare ar putea merge acolo. Fără ea, probabil că nu ar fi corect.
Igor atlasár 19.11.2008 10:58
Și am încercat - am încă dreptul să rescriu ceea ce vreau. Sper să nu mă îmbăt niciodată și să rescriu xixixixixixixí.
extremica atlasár 19.11.2008 11:04
Și despre asta era vorba Igor. Utilizatorul senior are probabil aceste opțiuni în mod automat. Era doar o întrebare despre care dintre „utilizatorii seniori” vor deveni „activi”.
Igor atlasár 19.11.2008 11:12
Da! Voi șterge totul rapid
extremica atlasár 19.11.2008 11:16
Nu trebuie să postesti. Încet, are același efect.
extremica atlasár 19.11.2008 08:57
Îmi pare rău, dar am fost răpit. Vreau să-mi cer scuze față de Ladislav Ševčík. El nu a editat informațiile din atlas ca un copil de 6 ani. Mi-a fost foarte dor de asta. A făcut-o ca un fazan de 9 ani. Ca un copil de 6 ani, acum tace! Multumesc pentru intelegere.
IgorK atlasár 19.11.2008 11:18
poate îl face rău și vine aici doar de câteva ori. atlasele pot fi editate doar din când în când.
extremica atlasár 19.11.2008 11:22
Poate că este un atlas fix part-time.
IgorK atlasár 19.11.2008 11:23
Este foarte posibil, am auzit că nu este un loc de muncă bine plătit și necesită sacrificiu de sine.
extremica atlasár 19.11.2008 11:28
Ce crezi că Igor. Va fi suficient ceea ce am împușcat aici pentru ca cineva să observe și să se întâmple ceva? Pentru că am un robot cu adevărat diferit.
IgorK atlasár 19.11.2008 11:31
miroperniš 19.11.2008 15:07
Este suficient ca acest fir să fie șters în mod competent
extremica atlasár 19.11.2008 15:41
De asemenea, ne veți spune motivul?
Rados3berny 19.11.2008 16:04
Ei bine, aș spune că lui Miro i s-a acordat dreptul de a interveni în atlas într-un mod pur „slovac”. Pentru prietenie, afaceri de familie, latură de slănină, coniac de prune. OMS? Există multe posibilități.
serpico atlasár 19.11.2008 16:33
Un bătrân lup de munte a aruncat o privire la „acel” și gura i s-a deschis spontan și colții i-au ieșit.
Rados3berny 19.11.2008 18:00
Ne pare rău, greșeală de scriere! Asta a fost pentru Ševčík!
serpico atlasár 19.11.2008 18:08
Mă bucur și ghici cine a vrut să spună serpico?
miroperniš 19.11.2008 16:31
Tot ce vă pot spune este că am uitat de smiley la sfârșit.
extremica atlasár 19.11.2008 18:07
Am întrebat dacă ne veți spune și nu mie.
Amandi avansat 19.11.2008 21:00
Și de ce ar trebui șters? este adevărat ceea ce a fost descris aici. Este o greșeală în sistem, doar anumite persoane ar trebui să poată interveni în atlas. Din câte știu, Roland lucrează deja la asta. Pentru ca Roland să știe cărui oameni să acorde acest drept, el trebuie să fie 100% sigur.
serpico atlasár 20.11.2008 02:21
Așa cum spun uneori „acasă”, nu mă mai gândesc la lucruri,
așa cum am spus Igor, informațiile sunt minim confuze, „jocul” de pe machra este în cauză aici și chiar șirul tipului, pe care toată lumea îl trimite la ry. că este „kapo” aici și cine este de fapt?
obiectivul „SLR” ?
SauceBox 19.11.2008 13:08
pentru meniu complet și pentru meniul Vaticanului
Rados3berny 16.11.2008 20:10
Încă de atunci, Shoemaker și Tu ați putut interveni în atlas?
Emil_1 16.11.2008 13:19
O zi buna!
Deci despre tine. Ca tehnician radar în Brno,. BA (am peste 60 de ani) Am cules ciuperci și le-am pus în bucătărie și m-am căsătorit cu colegii - fără cadavru. Acum grădinar și babysitter.
Dar la obiect.
Purcelușul acela enervant? Prostii (3 luni de instruire în computer: Wroclaw, Kazan, Moscova, Minsk) și mai ales armenii din Erevan au menționat astfel de ciuperci „încât se spune că sunt excelente la potență!”.
.
Așa că răspundeți liderilor!
J.Pol. atlasár, micolog 16.11.2008 14:54
În vecinătatea Hodonín, ciuperci (porpoise) valorează mai mult decât ciupercile porcini. Este colectat acolo aproape în masă și până acum fără consecințe. De asemenea, am citit diverse articole despre toxicitatea acestei specii, în principal din Franța, Polonia și Danemarca. Încă nu este confirmat în mod demonstrabil dacă este același tip de bec care este colectat în țara noastră. Am încercat-o personal și nu e rău. Cu toate acestea, nu îl colectez pentru mâncare, deoarece corpurile fructifere sunt pline de nisip și nu este posibil să scapi de el. Personal prefer porumbeii și castanele. Poate becul violet este mai dăunător sănătății decât varza, despre asta s-a scris deja. Toxicitatea unor tipuri de lăzi și tobogane este în prezent discutată. La urma urmei, chiar și tânărul comun și tânărul au fost mult timp considerate specii comestibile. Ne vom întreba probabil ce va fi sau nu colectat în 20 de ani.
J. Č. micolog, atlasár, moderator 16.11.2008 15:41
Sursa: agenția JPP?
Máčik 19.11.2008 10:05
Nu știu dacă nu ar fi potrivit să închidem în cele din urmă dezbaterea asupra purceilor. De mortuis nil nisi bene, dar dacă persoanele cu dizabilități din sud. Ciupercile ca atare, spre deosebire de bere, nu aparțin alimentelor de bază/Grundnahrungsmittel/.În bucătărie sunt folosite în primul rând pentru aromatizare
feluri de mâncare sau anumite tipuri de boia etc. Nu vreau să încep o nouă discuție, dar sigur
mulți știu despre afinitatea anumitor specii pentru metalele grele. Altfel la șapte. emisferele mănâncă purcei de sorg fără consecințe.
P.S.Ko are gustul de a merge la o fugă japoneză?
P.P.S. Sunt puțin dezamăgit că nu m-ai făcut utilizator senior.
m-au văzut, trebuie să recunoască faptul că sunt seniorul cu adevărat și să se distreze în iad, așa că știu.
serpico atlasár 20.11.2008 04:00
Bucurați-vă nu în limitele unei anumite moderații. credeți direcția iadului, întâlniți-o pe ista.
vrutcan 11/10/2014 20:23
Nicotină 11.11.2014 13:28
Oamenii de știință chinezi nu recomandă consumul nu numai de T.equestre, ci și de T. terreum.
Buki 11.11.2014 08:32
Nu înțeleg prea bine citarea înregistrării actuale mycoweb.com fără comentarii. trebuia să fie ceva în stilul „ignoranței fericite”?
vrutcan 11.11.2014 09:35
Nu am adăugat niciun comentariu, doar traducerea este ciudată, dar puteți ghici.
Acum am consultat mâncarea acestei ciuperci cu un prieten din Spania
l-au mâncat și ei, dar apoi au apărut dificultăți în rândul oamenilor din Franța, de unde și ei
mycosity nu recomandă consumul acestei ciuperci. Cei care au consumat-o în Spania
nu au avut dificultăți în a-l consuma, dar au emis totuși o recomandare de a nu-l consuma.
Pe jos 11.11.2014 09:24
. Am încă ambiguități acolo. Pigmentul muscular, care înfundă canalele renale, trebuie eliberat în mușchii scheletici și cardiaci. Dacă purcelul este consumat doar ocazional și în cantități mici, nu se eliberează colorantul? Eliberarea vopselei în sine este periculoasă sau înfundă canalele din rinichi? Poate nu am înțeles bine, nu știu, dar mă plictisește în cap.